Lustrzanka Pentax K-r – obiecujący następca swojego poprzednika – K – x

Lustrzanka Pentax K-r - obiecujący następca swojego poprzednika – K – x Pentax K – r to zastępca znanego już wielu użytkownikom modelu K-x. Jego wygląd nawiązuje jednak do wyższego modelu K-7 dzięki czemu cechuje go stylistyka profesjonalnej lustrzanki. Korpus aparatu został przebudowany w wyniku czego zyskał większe gabaryty w stosunku do swojego poprzednika (125.0×97.0x68.0 mm). Jego waga wynosi 544g. Układ przycisków pozostał identyczny jak w poprzednim modelu K-x. Dzięki cienkiej okleinie imitującej skórę, którą pokryta jest część lewej ścianki oraz uchwyt aparatu, dłoń użytkownika dobrze się dopasowuje. Kolorystyka tego modelu została przygotowana w wersjach: białej, czerwonej oraz czarnej. Pentax K-r zasilany jest akumulatorem litowo – jonowym D-LI109 o pojemności 1050mAh. Do zestawu dodano ładowarkę (D-BC109). Dzięki odpowiednio wyprofilowanej komorze mieszczą się w niej 4 akumulatorki AA. Aparat współpracuje z kartami pamięci SD/SDHC. Menu aparatu pomimo tego, iż ubyło parę funkcji a parę przybyło, jest bardzo bogate co zadowoli niejednego użytkownika i pozwoli mu na uzyskanie ciekawych efektów. Podzielono je na 4 grupy zakładek: Fotografowanie, Odtwarzanie, Ustawienia i Ustawienia niestandardowe. Wyświetlacz 3 -calowy monitor TFT LCD złożony jest z 921 punktów i jest analogowy. Pozwala użytkownikowi bez problemu pracować w pełnym słońcu i umożliwia szeroki kąt widzenia (170st. w pionie i poziomie), który przydaje się w trybie Live View. Poza tym aparat Penatx K-r wyposażony jest w wizjer wbudowany z układu luster, który pokrywa około 96% pola widzenia oraz ma powiększenie 0.85x. Autofocus aparatu może korzystać z pięciu lub jedenastu punktów. Za jego działanie odpowiada czujnik SAFOX IX. Wśród funkcji specjalnych aparatu Pentax K-r użytkownik znajdzie: Krosowanie; Filtr cyfrowy; Zdjęcia HDR; Wielokrotna ekspozycja; Zdjęcia z przedziałem czasu; Ustawienie zakresu dynamicznego.

Olympus PEN E-PL1 spełniający oczekiwania kompakt z wymienną optyką

Olympus PEN E-PL1 spełniający oczekiwania kompakt z wymienną optyką Olympus PEN E-PL1 to aparat, który łączy w sobie zarówno nowoczesne rozwiązania technologiczne jak i wzornictwo, które nawiązuje do lustrzanek z lat siedemdziesiątych. Aparat występuje w systemie Mikro Cztery Trzecie. Aparat wyposażony jest w matrycę typu Hi-Speed Live MOS o rozdzielczości 12.3 megapikseli. Migawka szczelinowa sterowana jest elektronicznie, nastawienie czujnika odbywa się w zakresie od 60 sekund do 1/2000 sekundy. Obraz przetwarzany jest za sprawą procesora TruePic V. Zakres ustawień czułości wynosi od ISO 100 do ISO 3 200. Jeżeli jesteśmy poniżej ISO 400 to jakość obrazu mamy bardzo wysoką natomiast powyżej ISO 1600 szumy są już wyraźne ale ich struktura w sposób znaczący nie wpływa na efekt końcowy. Dzięki standardowi Mikro Cztery Trzecie użytkownik ma do dyspozycji imponująco powiększającą się kolekcję obiektywów systemowych produkowanych prze Olympusa oraz Panasonic. W zestawie z korpusem E-PL1 znajdziemy ekonomiczną wersję standardowego zooma M. Zuiko Digital ED 14-42 mm f/3.5-5.6 L. Wyświetlacz cechuje przekątna 2.7 cali o rozdzielczości 230 tysięcy punktów. Aparat nie ma wbudowanego wizjera w wyniku czego kadrowanie odbywa się po przez wyświetlacz LCD bądź też za pomocą zewnętrznego, elektronicznego celownika VF-2. Miłośnicy nowych aparatów Olympusa wiedzą, iż ich cechą charakterystyczną jest dostęp do rozbudowanej palety filtrów i efektów, które pozwalają na szybką edycję zdjęcia w aparacie. Nagrywanie filmów E-PL1 w odbywa się w rozdzielczości HD z dźwiękiem stereo (1 280×720 pikseli przy 30 kl/s). Nagrany materiał zapisuje się w formacie AVI. W zależności od wybranej rozdzielczości maksymalna długość nagrania zostaje ograniczona do 7 lub 14 minut. Sensor w trybie filmowym pracuje w zakresie czułości ISO 200 – ISO 1 600. Aparat wizualnie prezentuje się dobrze, dominują w nim linie proste, zaś konstrukcja ma charakter typowo kompaktowy i zwarty. Użytkownik ma do wyboru kilka wariantów kolorystycznych, m.in. biały, czerwony i czarny.

Panasonic Lumix DMC-G3 kompakt z wymienną optyką

Panasonic Lumix DMC-G3 kompakt z wymienną optyką Panasonic Lumix DMC-G3 to aparat, którego łagodna forma o zaokrąglonych załamaniach ucieszy oko niejednego użytkownika. Podobnie jest z wyraźnie zaznaczonym uchwytem i wielkością aparatu, dzięki, którym posiadacz aparatu swobodnie będzie mógł go użytkować obiema dłońmi. Dodając obiektyw, baterie oraz kartę pamięci waga urządzenia (ok. 550 gramów) odpowiednio obciąża rękę tym samym redukując jej naturalne drżenie w momencie fotografowania. W górnym panelu obudowy DMC-G3 użytkownik znajdzie schowaną lampę błyskową charakteryzującą się liczbą przewodnią 10,5. Natężenie flesza można korygować w kroku 1/3 EV, w zakresie + – 2 EV. Matryca formatu Mikro Cztery Trzecie posiada rozdzielczość 16 megapikseli, natomiast czujnik typu Live MOS jest taki jak w poprzednich modelach. Aparat wzbogacono o mechanizm samooczyszczenia. Czułość w Panasonicu Lumix DMC-G3 możemy ustawić w zakresie ISO 160 – 6.400. Natomiast elektroniczna migawka umożliwia ustawienie czasu naświetlania od 60s do 1/4.000s. Użytkownik może również ustawić tryb Bulb, który pozwala na naświetlanie nawet do dwóch minut. DMC-G3 umożliwia robienie zdjęć w wysokiej jakości co bez wątpienia ucieszy posiadaczy tego modelu. Dopiero przy ISO 1.600. zauważalne są pierwsze szumy. Fotografie zatem są czytelne a wszelakie szczegóły wyraźne aż do ISO 6.400 czyli do jego maksymalnego zakresu. Nabywając zestaw kitowy zyskujemy obiektyw Lumix GVario 14-42 3,5-5,6 ASPH. Wyświetlacz jaki znajduje się w aparacie jest wyświetlaczem dotykowym typu LCD , wynosi 3 cale i charakteryzuje się rozdzielczością 460.000 punktów. Jakość podglądu jest wysoka a ekran dotykowy dokładnym, można go obsługiwać przy pomocy rysika choć wiąże się to niższą wydajnością zasilania i zwiększonym poborem mocy. Wizjer w DMC-G3 jest elektroniczny i w celu zwiększenia komfortu pracy fotografa został wysunięty nad ekran. Korekta dioptrii jaką posiada występuje w zakresie -4 do +4 oraz charakteryzuje się 100% pokryciem kadru.

Nikon D7000 lustrzanka o bardzo dobrych osiągach i zadowalającej ergonomii

Nikon D7000 lustrzanka o bardzo dobrych osiągach i zadowalającej ergonomii Nikon D7000 jest kontynuacją swojego poprzednika Nikona D90. Użytkownik tego aparatu będzie miał do czynienia z matrycą CMOS APS-C 16.2 megapikseli oraz z nowym procesorem obróbki obrazu EXPEED 2. Zarówno jak w wyższych modelach tak i w D7000 zastosowano układ samoczynnego usuwania zanieczyszczeń z powierzchni matrycy. Wedle zapewnień producenckich przy wyższych czułościach będziemy mieli do czynienia z wyjątkowo niskim poziomem szumów. Wśród ustawień redukcji znajdują się: zwiększona, normalna (ustawienie domyślne), umiarkowana oraz wyłączona. Zakres czułości w Nikonie D7000 wynosi od ISO 100 do 6400. Robienie zdjęć dynamicznych nawet przy bardzo słabym oświetleniu będzie możliwe dzięki szybkości otwarcia migawki aż do 1/8000s. Wytrzymałość migawki wynosi 150 000 wyzwoleń. Monitor LCD 3 (rozdzielczość 920 000 punktów) pokryty jest utwardzonym szkłem, którego zadaniem jest chronić go przed zarysowaniami i zabrudzeniami. Obudowa D7000 jest magnezowa tym samym podnosi komfort pracy i zabezpiecza aparat przed zanieczyszczeniami oraz wilgocią jednocześnie dając ochronę prze uszkodzeniami mechanicznymi. Każdego z użytkowników Nikona D7000 ucieszy fakt, iż w środku kadru umieszczonych jest aż 39 pól autofokusa z 9 polami krzyżowymi, co przekłada się na pozyskiwanie perfekcyjnej ostrości w każdym miejscu w kadrze. Czujnik pomiaru ekspozycji jest nowy to matryca RGB o rozdzielczości 2016 punktów. Ponadto aparat zawiera wysokiej klasy wizjer ze szklanym pryzmatem pentagonalnym, który pokrywa około 100% kadru oraz umożliwia powiększenie około o.94x. Użytkowników z wadami wzroku ucieszy fakt, iż model D7000 posiada wbudowaną korekcję dioptrażu (od -2 do +1) oraz dający komfort pracy w okularach – wysoki punkt oczy (19.5mm). Dzięki D7000 nagramy filmy w rozdzielczości Full HD 1920 x 1080 z szybkością 24kl/s z dźwiękiem. W celu podniesienia jakości zapisanego dźwięku można podłączyć zewnętrzny mikrofon. W aparacie są dwa sloty na karty pamięci typu SD/SDHC/SDXC.

Sony SLT-A35 amatorski model lustrzanki

Sony SLT-A35 amatorski model lustrzanki Aparat Sony SLT-A35, następca modelu A33 to lustrzanka dedykowana amatorom fotografowania. Należy on do przedstawicieli aparatów z grupy z nieruchomym, półprzepuszczalnym lustrem, dzięki czemu użytkownik ma możliwość robienia fotografii bez efektu black out. Rejestracja obrazu odbywa się za pomocą sensora Exmor HD. Matryca typu APS-C zawiera 16,5 megapikseli. Czułość zakresu matrycy wynosi ISO 100 do ISO 12800 co umożliwia robienie zdjęć w trudnych warunkach. Matryca aż do ISO 800 nie pokazuje żadnego wyraźnego szumu, jest on nawet całkowicie akceptowalny przy ISO 1600. Poza tym w aparacie znajdziemy system usuwania zanieczyszczeń oraz filtr antystatyczny. W A35 użytkownik ma do czynienia z wizjerem elektronicznym, który cechuje duża rozdzielczość bo aż 1,4 pikseli punktów. Obraz w wizjerze jest płynny i klarowny, niestety wyraźny szum pojawia się już przy słabszych warunkach oświetleniowych. Nie jest on jednak przeszkodą w robieniu zdjęć. Za cechę profesjonalnego sprzętu należy uznać fakt, iż w wizjerze A35 widzimy 100% kadru. Filmowanie tym aparatem to czysta przyjemność. W celu rozpoczęcia nagrywania obrazu wystarczy, że użytkownik wciśnie przycisk „MOVIE”. Zapis dokonywany jest w rozdzielczości Full HD za pomocą kodeka AVCHD zaś w niższych (1440x VGA) koduje w formacie MP4. Ekran daje szczegółowe obrazy oraz dobrze sprawdza się podczas kadrowania zdjęć i filmów – wszystko za sprawą jego 3calowej konstrukcji i wysokiej rozdzielczości 920 tysięcy punktów. Autofocus posiada 15 pól z 3 krzyżowymi, nastawienie ostrości zajmuje poniżej sekundy. Pracę aparatu określa się jako bardzo szybką, gdyż jest gotowy do pracy zaraz po włączeniu. Pomiar światła odbywa się za pomocą trzech metod: wielopunktowy, centralnie ważony oraz punktowy. Działanie ich ocenia się jako prawidłowe bez tendencji do niedoświetlana czy też prześwietlania kadru. Budowa Sony A35 jest podobna do tej, którą posiada poprzednik czyli A33. Ergonomię ocenia się generalnie jako poprawną.